Valg til Reerslev menighedsråd den 20.9.2022 – kl. 20:00

Af Jakob Schilling, sognepræst

Den 20. september kl. 20 er der valg til menighedsrådet i Reerslev Sogn.

Valgperioden er to år ad gangen, med ti årlige møder.

Menighedsrådet består af seks valgte medlemmer og præsterne.

Menighedsrådet har et budget på knap to millioner kroner hvert år til at drive kirke og kirkegård.

Kom og vær med til at bestemme, hvad de skal bruges på. Om vi skal købe nye salmebøger eller et fadølsanlæg. Om vi skal indbyde til foredrag om Thomas Kingo eller Thomas Helmig; Voltaire eller Volbeat; arvesynd eller Artigeardit.

Eller hvad med følgende spørgsmål:

• Hvor store gaver skal kirken give dåbsbørn og konfirmander?
  • Hvor moderne sange skal vi synge i kirken? Hvilke instrumenter skal vi bruge?
  • Hvor skal årets sogneudflugt gå hen?
  • Skal kirken gøre mere for turisterne? For børnene? For de gamle? For idrætten?

Så kom forbi M. W. Gjøes Vej 20 d. 20/9 kl. 20 og vær med til at vælge.

Du må altid gerne hive fat i én fra menighedsrådet og spørge dem om, hvordan det er at være med.

Se: www.reerslevsogn.dk

Hvad siger formanden for menighedsrådet Gert Herzberg?

At være med i menighedsrådet har givet mig indsigt i kirkens liv og virke, samtidig med at jeg har mødt mange dedikerede og aktive mennesker, som brænder for den danske folkekirke

Reerslev har brug for et engageret menighedsråd, fordi en landsby som Reerslev har brug for et socialt og kulturelt samlingssted, hvor mennesker kan mødes og få inspiration til at leve det gode liv.

De næste år skal menighedsrådet især arbejde med at styrke interessen i lokalsamfundet for det kirkelige liv, herunder også det sociale og kulturelle samvær.